Detta är lagom galet....

Garvar ihjäl mig. Shit jag är värsta ämnet att diskutera efter att ha "uppträtt"
med Pelle i 4 minuter. Folk sitter och diskuterar att jag inte kan sjunga för
att jag bara mimade till Helenas röst. My goood!

Tror folk verkligen att jag är så dum att jag tror att folk ska ta det för min röst?
Helena är jävligt grym, det vill jag säga. Har lyssnat igenom Pelles skiva och
hennes röst låter bättre än någonsin. Men det betyder inte att jag inte skulle
kunna göra det lika bra.

Gå in och kolla på youtube, kankse inte låtar som tar fram det bästa i min röst
men det visar iallfall att jag kan sjunga och att jag vet hur man tar en publik.

Sen om folk tycker att det är på en karaoke nivå, fine with me liksom.
Alla har rätt att tycka och känna hur dom vill. Huvudsaken för mig är att mina
vänner, släkt och familj vet att jag kan sjunga och dom vet framförallt att det
inte var min röst som hördes under Fotbollsgalan.

Jag såg detta som en chans att få förverkliga en stor dröm, vilket är att få stå
på en STOR scen inför en rullande kameran. Jag kan säga att känslan var enorm.
Sen ett plus i kanten var ju att jag stod där med Per. Jag menar ända sen man var
en liten liten spjuvert så har man följt med och kollat på olika konserter med Per & Marie.
Man har alltid kännt att ohh detta vill jag göra en dag. Detta yrket hade jag kunnat göra precis
lika bra, nästan iallfall :) Haha.

Var tvungen att skriva av mig lite. Rensa lite liksom.
Känns inte som min plats att gå in och diskutera med Pelles fans.
Vill sköta detta proffissonellt. Tycker bara det är så kul hur människan fungerar.
Talar utan nån fakta what so ever. 

Vare sig detta är första eller sista gången som jag får äran att sjunga
PLAYBACK / FULL LIPSYNCH med Per så har detta utan tvekan varit mitt stora ögonblick
och det kommer aldrig någon kunna ta ifrån mig.

Tack moster Åsa och Per för att ni gav mig denna otroligt stora dag. 
Jag fick min dröm uppfylld. Jag fick chansen att se vad detta yrket is all about. 
Jag är smått avundsjuk på Per!! Haha.

Oj, nu väntar skolan.

Peace out!!

//E**A

 


Kommentarer
Postat av: Jessica

Alla som klagar är på sjukt avundsjuka och det stör mig. Du hade aldrig fått stå på scen om du inte kunnat sjunga och uppträda..med din röst eller inte. Som du sa, så va detta är enoorm upplevelse som du ska ta med dig i livet, och framförallt en bra merit. Skit i alla idioter där ute som inte har ett liv, dom kommer få se dig i rutan om några år, och då ska dom få känna sig blåsta. Du är BÄST, glöm aldrig de!

Postat av: Josse

Du e BÄST! Skit i vad alla säjjer VI VET att du kan sjunga, du gjorde ett kanonframträdande gumman=)stolt



Puss

2008-11-19 @ 16:34:29
Postat av: vera

Skit i dem andra...

Dem har fan ingen aning vad dem snackar om..

Avundsjuka deluxe!!

Love you emma!

You rock!

2008-11-20 @ 00:24:31
URL: http://avkb.blogg.se/
Postat av: Judith

ignore the comments, some people are just in there to annoy and / or have no brain ;-)

Good luck in the future



Judith



2008-11-20 @ 11:36:54
URL: http://www.dailyroxette.com
Postat av: Eva Nilsson

Emma du är sååå jä--a modig, när vi tittade på dig i tv började jag böla, dels för att du vågade göra en sån här grej och för att du var så jädrans SÖT!!! Vilken upplevelse för dig! Jag var helt rörd. Det var stort Emma, modigt gjort min lilla tärna!!!

Kramar Eva (Robin och Beckys mamma)

2008-11-20 @ 12:36:16
Postat av: Emma

Thanks Judith =)



Och tack så mycket Eva. Kul att höra. Mmm det var verkligen en himla upplevelse. Kände mig som en liten stjärna för en dag. Så jag har moste att tacka detta för. Tråkigt bara att det var playback, hade velat visa vad jag går för :( Men men det kommer säkert andra chanser.

Ha de bra, massa kramar er Emma

2008-11-20 @ 16:36:05
Postat av: terese

Är Åsa, som i Åsa Pers fru, din moster?

Tacksam för svar

2008-11-22 @ 16:35:25
URL: http://gessle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback